Przyjmując cenę benzyny ok. 5,00 zł/l, a cenę LPG ok. 2 zł/l, średni koszt przejazdu 100 km hybrydową Toyotą Auris 1,8 to wydatek ok. 25 zł. Natomiast z zamontowaną instalacją gazową to wydatek ok. 12 zł – różnica jest dwukrotna. Na każdym przejechanym 1 000 km oszczędność sięga 100 zł. Zakładając, że auto jest użytkowane przez 5 lat a roczny przebieg to 20 000 km, instalacja Zenit daje oszczędność nawet do 13 000 zł. Z liczbami się nie dyskutuje. Za taką kwotę można zrealizować wiele: pojechać na rodzinne wakacje, zrobić remont w domu lub spełniać marzenia. A satysfakcja z ochrony środowiska – nieoceniona.

Nasze doświadczenie jednoznacznie wskazuje, że w hybrydzie parametry ECOlogiczne i ECONomiczne mogą być jeszcze bardziej zadawalające tak dla środowiska, jak i dla samego kierowcy. Dzięki instalacji gazowej LPG&CNG. Obserwujemy trend, zgodnie z którym świadomi kierowcy coraz częściej wzbogacają napęd hybrydowy o zasilanie paliwem LPG&CNG. Również producenci samochodów wpisują się w eco trend i poszerzają gamę modeli o jednostki z napędem hybrydowym. Dziś hybryda to już nie tylko Prius, który jako pierwszy podbił serca kierowców…

Do hybrydy dedykowane są sekwencyjne instalacje gazowe LPG&CNG. Montaż odbywa się w taki sam sposób, jak dla benzynowego wtrysku pośredniego. Technologię i sposób konwersji hybryd mamy opanowane do perfekcji. Sekwencyjna instalacja gazowa Zenit napędza hybrydy od wielu lat – jesteśmy pionierem w adaptacji napędu hybrydowego do współpracy z ekologicznym gazem LPG&CNG.

ZENIT – Hybrydowa Toyota Auris z instalacją gazową LPG Zenit

Hybrydy są oszczędne w codziennej eksploatacji, a wielu ich właścicieli już się przekonało, że mogą być jeszcze bardziej ekologiczne i ekonomiczne.

Więcej o oszczędnościach płynących z montażu instalacji Zenit w naszym materiale YouTube.

Hybryda vs diesel – co wybrać?

Rzetelna odpowiedź? Tylko na podstawie obliczeń, które pokażą realne koszty użytkowania diesla oraz hybrydy + LPG. Nie od dziś wiadomo, że diesel wcale nie jeździ najtaniej, zaś do hybrydy instalację gazową montuje się bez problemu. Co więcej, napęd hybrydowy pod wieloma aspektami jest dużo prostszy niż napęd nowoczesnych diesli.

Szczegóły w artykule magazynu Auto Świat: 
Hybryda z gazem kontra diesel – który sposób na oszczędną jazdę wybrać?

Hybryda na lpg – jak to działa?

Popularne auta hybrydowe mają prosty układ zasilania, który bardzo dobrze pracuje na zasilaniu gazowym. Hybryda z instalacją LPG zapewnia najniższe koszty paliwa porównywalne z kosztem jazdy samochodem elektrycznym. A wielu kierowców wciąż zastanawia się, jak działa hybryda na instalacji gazowej i czy jej montaż jest opłacalny. Analizy specjalistów w dziedzinie motoryzacji jednoznacznie wskazują, że napęd hybrydowy połączony z zasilaniem LPG&CNG to idealne rozwiązanie dla kierowców.

Szczegóły w artykule serwisu moto.onet:
Hybryda na gaz – jak to działa?

Czy każdą hybrydę można przerobić na zasilanie gazem?

Dlaczego kierowcy wybierają hybrydy? Ponieważ są ekonomiczne i ekologiczne. A dlaczego kierowcy aut hybrydowych montują instalacje gazowe?

Ponieważ wiedzą, że jazda hybrydą może być jeszcze bardziej ECO i ECON. Redakcja tygodnika Auto Świat, korzystając z wiedzy i doświadczenia działu technicznego AG Centrum, przygotowała cykl artykułów dedykowany autom hybrydowym zasilanym paliwem LPG.

Szczegóły w artykule magazynu Auto Świat: 
Czy każdą hybrydę można przerobić na zasilanie gazem?

Jak jeździć taniej?

To pytanie zadaje sobie znacząca większość kierowców. Odpowiedź jest prosta a realizacja w zasięgu ręki.

Czy wiecie, że hybryda jeżdżąca jako taksówka pali średnio 5-5,5 l benzyny na 100 km, a gazu LPG – nie więcej niż 7 l/100 km?

Szczegóły na temat sprawdzonego i tańszego zasilania auta w magazynie Auto Świat:
Jak jeździć taniej? Samochody z instalacjami CNG i hybrydy z LPG

Jak jeździć hybrydą za pół darmo? Nowy wymiar samochodów na LPG